رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

کارشناس ارشد روان‌شناسی گفت: اضطراب و استرس یکی از سرفصل‌های مهم زندگی این کودکان برای ادامه حیات خود در فلسطین و غزه است چرا که این اضطراب و استرس را تا پایان عمر خود به همراه خواهند داشت.

 سید مسلم ربانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، با اشاره به تأثیرات روحی و روانی جنگ بر کودکان در غزه گفت: جنگ‌ها و تعارضات مسلحانه دستخوش تاریخ انسانیت بوده‌اند و به‌عنوان یک مسئله حساس و پیچیده، تأثیرات عمیقی روی جوامع و افراد دارند.

کارشناس ارشد روان‌شناسی گفت: دراین‌بین تنها گروهی که به طور ویژه در جنگ‌ها تحت‌تأثیرهای منفی شدیدی قرار می‌گیرند، کودکان هستند.

وی افزود: افزایش فشارهای روحی و روانی باعث می‌شود تا ضمیر ناخودآگاه این کودکان تا پایان عمر درگیر صدای گلوله و خمپاره و آژیر آمبولانس‌ها و تماشای صحنه‌های دهشتناکی از کشتار بی‌رحمانه والدین و اعضای خانواده خود باشند.

ربانی اظهار کرد: آثار و پیامدهای روحی و روانی که بر روی رفتار، گفتار و کردار این کودکان متأثر از جنگ گذاشته می‌شود شاید تا سال‌ها بعد از جنگ نیز خاطر آنان را آزرده و باعث کابوس شب و روز آنها خواهد بود.

کارشناس ارشد روان‌شناسی گفت: یکی دیگر از آثار زیان‌بار جنگ بر کودکان در غزه بحث عدم تغذیه مناسب و ضعف جسمانی آنان در برابر بیماری‌ها است که این مهم متاسفانه از سوی سازمان ملل و سازمان‌های وابسته به آن جدی گرفته نمی‌شود و یا هم رژیم صهیونیستی چندان به نظریات آنان مقید نیست.

وی افزود: اضطراب و استرس یکی از سرفصل‌های مهم زندگی این کودکان برای ادامه حیات خود در فلسطین و غزه است چرا که این اضطراب و استرس را تا پایان عمر خود به همراه خواهند داشت.

ربانی تأکید کرد: اختلالات روانی و حتی برهم‌خوردن سبک زندگی روانه آنان باعث خواهد شد تا نوع نگاه آنان به زندگی که باید شادی و تفریح باشد به غم و غصه و مخروبه‌های برای زندگی روزمره تبدیل شود.

وی در ادامه گفت: تأمین کمک‌های انسانی و بشردوستانه به مناطق جنگی و کمک به کودکان و خانواده‌های آنها از جمله تأثیرگذارترین راهکارها برای کمک به آن‌ها است.

انتهای خبر/          

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار