رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-01 12:48 شماره خبر : 3656 https://sobhezagros.ir/short/en0gd 0
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد مطرح کرد:

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد به وضعیت بیماری ویروسی آبله‌مرغان پرداخت و در خصوص این بیماری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در برخی مواقع شروع فصل‌های مختلف سال می‌تواند با بیماری‌های ویروسی همراه باشد که می‌توان به سرماخوردگی و آنفولانزا اشاره کرد که دراین‌رابطه گاهی در اوایل فصل بهار مواردی از بیماری آبله‌مرغان در بین کودکان شایع می‌شود. 

نگرانی‌هایی که در اثر عدم شناخت نسبت به بیماری‌ها ایجاد می‌شود

ممکن است برخی والدین به دلیل عدم آشنایی با بیماری‌های ویروسی و ظهور علائم بیماری و همچنین عدم شناخت نسبت به آن و راهکارهای درمانی نگرانی‌هایی داشته باشند و تنها راهکار را مراجعه به پزشک بدانند درصورتی‌که برخی بیماری‌ها تنها با استراحت در منزل و توجه به بهداشت و استفاده از ماسک و تغذیه مناسب رفع خواهد شد.

آبله‌مرغان یک بیماری ساده ویروسی است

باید اشاره کرد عامل ابتلا به آبله‌مرغان یک بیماری ویروسی است که منجر به بروز تب و بثورات جلدی (جوش‌های پوستی) در فرد مبتلا خواهد شد و در قسمت‌های مختلف بدن مانند سر، صورت، اندام و در برخی موارد در تمام بدن به‌عنوان علائم ابتلا به این بیماری مشاهده خواهد شد. 

بیماری آبله‌مرغان را بیشتر بشناسید

از طرفی این بیماری واگیر‌دار است به شکلی که با کوچک‌ترین تماس با فرد آلوده، بیماری انتقال می‌یابد براین‌اساس عدم شناخت و عدم آگاهی مناسب برای درمان، برخی نگرانی‌ها را ایجاد کرده است.

آبله‌مرغان یک بیماری ساده ویروسی است

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: بیماری آبله‌مرغان یک بیماری پوستی است و در فضاها و مناطق بسته‌ای همچون مدارس و سرپوشیده شایع است و به‌صورت پوستی بروز می‌کند. 

عوارض آبله‌مرغان به چه صورتی خود را نشان می‌دهد

بهنام نیازی به عوارض این بیماری پرداخت و گفت: آبله‌مرغان به‌صورت خارش، آبریزش بینی و  بدن‌درد خود را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه این بیماری با مراجعه به پزشک و مرکز جامع سلامت با یک داروی ساده رفع می‌شود ادامه داد: بیشترین عوارض در سنین بزرگسالی است؛ یعنی اگر  فردی در بزرگسالی به این بیماری مبتلا شود به بیماری زونا مبتلا شده و سبب درد شدید خواهد شد. 

 

آبله‌مرغان یک بیماری ساده ویروسی است

نیازی با بیان اینکه این بیماری در سنین کودک مشاهده می‌شود اظهار داشت: این بیماری در سطح شهرستان بویراحمد وجود دارد و جای نگرانی ندارد، بیشتر در بین کودکان مشاهده می‌شود و والدین بدانند اگر کودک آنها دچار خارش پوستی شد با دوش آب گرم، پماد و... بعد از مدت کوتاه این بیماری رفع می‌شود. 

نگران بیماری آبله‌مرغان نباشید

این مسئول با بیان اینکه آبله‌مرغان یک بیماری ساده است گفت: این بیماری جای نگرانی ندارد و برای رفع آن کودکان در خانه بمانند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار