رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-20 06:19 شماره خبر : 2950 https://sobhezagros.ir/short/NEMx2 0
مدیرکل میراث گردشگری در گفتگو با صبح زاگرس:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به برنامه‌ای این اداره کل در ایام نوروز و ماه رمضان پرداخت و گفت: مرقد مطهر «بی‌بی‌حکیمه» در ایام نوروز با هدف رونق گردشگری مذهبی میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس: استان کهگیلویه‌وبویراحمد هرساله پذیرای گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور است و وجود این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش بسزایی در رونق اقتصادی، ایجاد شغل و همچنین پذیرایی مناسب از گردشگران داشته باشد.

به همین مناسبت ایام نوروز ۱۴۰۳ با ماه مبارک رمضان مصادف شده است و در این ایام ضمن توجه به موضوعات گردشگری باید از حرمت روزه‌داران حفظ شده و برای حال روزه‌داران تدابیری مناسبی دنبال شود.

مصادف شدن ایام مبارک رمضان با تعطیلات نوروز شرایط خاصی را به وجود خواهد آورد که متولیان استان می‌بایست تدابیر مناسب با این ایام را باتوجه‌به نوروز دنبال کنند.

یکی از دستگاه‌هایی که در حوزه گردشگری نقش مهم و اثرگذاری دارد میراث‌فرهنگی و گردشگری است و در کنار تدابیر لازم برای حل مشکلات زیرساخت‌های گردشگری، تجهیز مناطق از طریق ظرفیت دستگاه‌های مسئول می‌بایست تمهیدات مناسبی برای استقبال از مسافران هم‌زمان با مه مبارک رمضان داشته باشد.

در همین رابطه مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری در گفتگو با صبح زاگرس به تدابیر پیش‌بینی شده این سازمان برای استقبال از نوروز باتوجه‌به ایام مبارک رمضان پرداخت و گفت: تلاش داریم کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید و نوروز بيشترين ظرفيت‌هاي خود را به‌منظور بهره‌برداری از فرصت‌های گردشگری در حوزه‌ مذهبي در ماه مبارك رمضان به کار گیرد. 

سعید طالبی پور فرصت ماه رمضان را وسیله‌ای برای معرفی ظرفیت‌های مذهبی کهگیویه و بویراحمد دانست و گفت: هم‌زمانی ماه رمضان در ایام نوروز فرصت مناسبی برای معرفی آیین‌های مذهبی مردم منطقه به گردشگران است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۳۷۵  بقعة متبركه در استان وجود دارد که باهدف رونق گردشگری مذهبی در ایام نوروز برخی از بقاع متبرکه که ثبت تاریخی شدند، مرمت و ساماندهی شده است.

طالبی پور به مرقد مطهر «بی‌بی‌حکیمه» خواهر امام رضا (ع) اشاره داشت و عنوان کرد: این مکان گردشگری در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی بخصوص کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.
این مسئول به برنامه‌های مذهبی میراث‌فرهنگی در تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های مذهبی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، باهدف معرفی آیین‌های سنتی مردم کهگیلویه و بویراحمد در کنار بقاع متبرکه ازجمله در مرقد مطهر بی‌بی‌حکیمه (س) از برنامه‌های مهم این اداره کل است.

وی ظرفیت گردشگری مذهبی روستای کریک را از دیگر برنامه‌ها در ماه رمضان دانست و تأکید کرد: زیرساخت‌های گردشگری در کنار آستان مقدس امامزاده عسکر (ع) روستای هدف گردشگری کریک مانند آلاچيق، سكو و امكانات اقامتي براي پذيرايي از گردشگران مذهبی فراهم شده است و تلاش می‌شود در این مکان مذهبی هم برنامه‌های سنتی ویژه ماه مبارم رمضان و ایام نوروز برگزار شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار