printlogo


باید ترسید که نمایندگان مجلس میلیاردها خرج میکنند تا به قدرت برسند/حادثه کربلا نتیجه فساد سیستماتیک در سقیفه بود/اربعین مانور شیعیان برای رسیدن به امام زمان (عج) است

کد خبر: 138244تاریخ: 1398/7/16 09:43
رائفی پور:
باید ترسید که نمایندگان مجلس میلیاردها خرج میکنند تا به قدرت برسند/حادثه کربلا نتیجه فساد سیستماتیک در سقیفه بود/اربعین مانور شیعیان برای رسیدن به امام زمان (عج) است
علی اکبر رائفی پور گفت: در این‌جامعه باید ترسید که نمایندگان مجلس میلیاردها خرج میکنند تا به قدرت می رسند در چنین جامعه ای سر حسین بن علی (ع) بر روی نیزه ها رفت و عده ای گرسنه و برخی مال حرام خوار بودند، در جامعه ای که شان و منزلت در آن پولداری، لباس، وبهترین مرکب باشد، حوادثی مانند کربلا اتفاق میافتد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس؛ عصر دیروز پژوهشگر مسائل  تاریخی و امور دینی در‌جمع کاروان اربعین، که به همت جبهه فرهنگی انقلاب، تدارک دیده شده بود، به ایراد سخنرانی پرداخت.

 
در این برنامه علی اکبر رائفی پور در خصوص چرایی به وجود آمدن حادثه عاشورا، بیان کرد: این سوال مطرح است که در یک جامعه دینی چگونه مردمان آن سقوط میکنند که فرزند رسول خدا را به شهادت برسانند، در همین خصوص  امام حسین(ع) خود را فرزند دختر پیامبر خدا معرفی میکند اما حتی با شناخت و معرفی خود، بر علیه او جنگ کرده و او را به شهادت رساندند، جامعه امروز فاصله زیادی دارد تا حادثه ای مانند سال ۶۱ هجری تکرار شود اما پالس هایی وجود دارد که خطرناک است و باید با امر به معروف و نهی از منکر آنها را خنثی کرد، اگر در این راستا  قدم برنداریم تعارفی وجود ندارد، که حادثه ای مانند کربلا اتفاق خواهد افتاد.
 
 
وی افزود: یکی‌از دلایل روی دادن اتفاقات کربلا، فساد سیستماتیک در سقیفه بود، از طرفی در جامعه آن زمان وضع قوانین که سبب اختلاف طبقاتی را به وجود میاورد، این تنها مشکل نبود بلکه  معیارهای دینی مبنی بر ملاک تقوا وجود نداشت بلکه هدف دستیابی هر چه بیشتر به پول و ثروت و قدرت بود، در آن زمان در فیش های حقوقی مواردی درج شد که اگر کسی عرب بود، زودتر مسلمان شده بود، و فتوحات بیشتری کسب کرده بود، طبق ادعای خودشان باید بیشتر کسب منفعت میکردند، این باعث شد در ابتدای انقلاب رسول الله کسانی که جانباز بودند و در رکاب پیامبر بودند، مانند زبیر که شمشیر زده بود تبدیل به مفسد اقتصادی شدند، فردی مانند زبیر  ۵۹ میلیون درهم طلا معادل ۲۴هزار کیلو طلا داشت، از این افراد و امثال آنها فرزندانی با لقمه های حرام  بزرگ شدند که در صحرای کربلا  فرزند رسول خدا  را به شهادت رساندند، بنابراین شهادت امام حسین (ع) در اثر وضع قوانین حرام خواری در آن زمان بود.
 
 
 
رائفی پور بیان کرد: افرادی مانند زبیر خود را از یاران مخلص حضرت می دانستند اما به دلیل لقمه حرام و ثروت اندوزی و منفعت طلبی و از طرفی عدالت طلبی حضرت علی (ع)  سبب شد فردی مانند او در جنگ جمل مقابل حضرت علی (ع) به جنگ برخیزد، عدالت مولا علی (ع) و مقابله با مفاسد با روی کار آمدن معاویه تعطیل شد و سیستم حرام خواری و ثروت اندوزی و بی عدالتی بار دیگر  احیاء شد، در زمان حضرت علی (ع) حقوق های نجومی برداشته شد، برابری در حقوق به وجود آمد، اما منفعت طلبی، ثروت اندوزی امثال زبیر و حرام خواری وجود مفسد در دستگاه معاویه سبب می شود در چنین شرایطی هر کس به فکر مال اندوزی و قدرت و ثروت باشد و  تبعیض طبقاتی، فقر، و بی عدالتی در جامعه به وجود خواهد آمد و امام معصوم در آن زمان قربانی خواهد شد.
 
 
 
وی گفت: در شرایط امروز باید ترسید که پولدار خدمت سربازی نمی رود، پولدارها فرزندان خود را مدارس خصوصی میفرستند، باید ترسید ۴۰ نفر اول کنکور یک‌نفر آنها در مدرسه عادی درس نخوانده است، باید ترسید در جامعه ای که سیاستمداری زنی را میکشد چون پول دارد وثیقه میگذارد و آزاد می شود در این‌جامعه باید ترسید که نمایندگان مجلس میلیاردها خرج میکنند تا به قدرت می رسند در چنین جامعه ای سر حسین بن علی (ع) بر روی نیزه ها رفت و عده ای گرسنه و برخی مال حرام خوار بودند، در جامعه ای که شان و منزلت در آن  پولداری، لباس، وبهترین مرکب باشد،  حوادثی مانند کربلا اتفاق میفتد.
 
 

استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل دینی گفت: در گام دوم انقلاب باید سیستمی مصوب شود که مبتنی بر انسانیت و ارزش های اسلامی باشد نه ملاک های مادی صرف و هدفمند و به هر قیمت که خود حضرت ابا عبدالله (ع) با خون خود اثبات کرد، در صورت وجود چنین شرایطی کربلا اتفاق خواهد افتاد، در شرایط حاضر برخی به وسیله قانون به نفع پولدارها سبب ایجاد فساد می شود مانند واگذاری های خصوصی به نفع برخی ثروت اندوزان، بنابراین کربلا برآمده از سیستمی بود که ‌مردم را طبق خواست و اراده ثروت اندوزان و قدرت طلبان و بدون لحاظ شایستگی ها و ارزشهای انسانی و دینی بود. 

 

رائفی پور بیان کرد: کربلا برآمده از تضاد طبقاتی، ضریب جینی بالا، عزاداری های بر مبنای پاکت دریافتی، بنابراین این سیستم سبب به وجود آمدن شمر بن ذی الجوشن شد که در رکاب  حضرت علی و جانباز جنگ صفین بود اما در مقابل فرزند رسول خدا  ایستادگی می کند و او را به شهادت می رساند.

 
وی با اشاره به ارزش های اربعین، عنوان کرد: اربعین حج فقرا بوده که افراد آن نازپروردگی را رها کرده و با پاهای تاول زده به سمت حرم یار می روند، اربعین پالایشگاه شیعیان در آخر الزمان است، اربعین قبول مکانیسم حکومتداری علی (ع) و تشنگان عدالت او هستند، در اربعین به دنیا فهمانده شود که کشتی نجات فقط حسین (ع) است، در اربعین سیستم سیاه و سفید، نژادپرستی، معنا ندارد و همه برابر و برادر و  یک هدف دارند.
 
 
رائفی پور افزود: آیا کسی فکر میکرد ۱۴ قرن بعد از عاشورا ندای آیا کسی هست  مرا یاری کند شنیده شود، در اربعین مردم به ندای امام لبیک گفته و ایثارگری، برابری، از خودگذشتگی و فدای امام زمان شدن معنا پیدا میکند.
 
 
وی اضافه کرد: در اربعین داغ برادر دیدن، فدا شدن کودک شش ماهه، اسارت زنان بیگناه از طریق همدردی با دردهای امام و یاری آرمان های او معنا می شود، اربعین مانور شیعیان برای رسیدن به امام زمان (عج) است که آن امام ندا سر می دهد من فرزند آن کسی هستم که تشنه لب او را سر بریدند بنابراین آن امام در زمانی ظهور می کند که مردم امام حسین (ع) را شناخته اند و پول، ثروت، قدرت برای آنها دیگر‌معنا ندارد و هدف آنها لبیک به ندای امام و پیاده سازی امر او است.
 

رائفی پور با اشاره به تفکر مصرف گرایی در جامعه بیان کرد: در جامعه ای که تفکر مصرف بیشتر، هنر محسوب شود و در فضاهای اینترنتی مانند اینستاگرام، تفکر اسراف و مصرف گرایی افراطی شکل گیرد ارزش ها نابود خواهد شد، افرادی مانند سلبریتی هایی که ثروت ‌و قدرت خود را به نمایش می گذارند و برای دیگران الگو سازی می کند و بیان میکنند اگر مانند امثال ما ثروت نداری باید نام وشهرت من را در جامعه گسترش دهی از طرفی در چنین جامعه ای پزشک به جای درمان به فکر کاسبی است، در چنین جامعه ای مسوولان در بالاترین مناطق و بالای شهر سکونت دارند و درد فقرا معنا ندارد، خطوط ویژه حمل و نقل مسوولان مطرح است اما طرح های ترافیکی برای آنها معنا ندارد، در چنین جامعه ای اشرافیت و ثروت هدف است و تبعیض طبقاتی به وجود خواهد آمد.

 

پژوهشگر امور تاریخی و کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: در هر سفر از خانواده شهدا دیدار میکنم، وقتی از همسر خانواده شهید مدافع حرم پرسیدم چه سختی برای زندگی و  بزرگ شدن فرزندان خود دارید؟ جواب داد برای بزرگ شدن آنها سختی نکشیدم و در زندگی سختی ها را تحمل میکنم، اما اینکه گفته می شود مدافعان حرم برای پول رفته اند مرا درد و رنج می دهد،  باید به چنین افرادی گفت چه کسی فرزند و خانواده اش را به بهانه پول رها میکند و از جان خودش میگذرد، اگر کسی ذره ای به دنبال کسب منافع باشد آیا کسب پول و ثروت را بر نائل شدن به فیض شهادت ترجیح نمی داد؟

 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 

 


لینک مطلب: http://sobhezagros.ir/News/138244.html