گروه: اخبار استان خبر: 98631 / تاریخ انتشار : 1396/3/21 ساعت : 14:50

بسیاری از بندهای سند 2030 با تعالیم اسلامی مغایر است/ سند 2030 اگر به عرف بین الملل تبدیل شد الزام آور خواهد بود

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمدگفت: براساس منابع معتبر نماینده دولت جمهوری اسلامی در مجمع اینچئون کره جنوبی در سال 2015 حضور پیدا می کند و در آنجا هیچ مخالفتی با این سند از سوی وی انجام نمی شود و با توجه به اینکه قوانین مجمع اجماعی است و نه رای گیری الزام قانونی برای کشورها ندارد اما اگر به عرف بین الملل تبدیل شد الزام آور خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، سرهنگ سید محمد لطیف ارجمند در گفت و گو با این پایگاه خبری به موضوع سند آموزشی 2030 یونسکو و اهداف آن اشاره کرد و گفت: سند آموزشی 2030  یونسکو در زمانی که جمعی از فرهنگیان، نخبگان علمی و آموزشی دیداری با رهبری در 17 اردیبهشت 96 داشتند مطرح شد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره ای به این سند داشتند و فرمودند, جمهوری اسلامی تسلیم این سند نمی شود و گلایه مندی خود را از شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردند و خاطرنشان کردند, این سند تحت سیطره قدرت های بزرگ  و مغایر با فرهنگ اسلامی ماست.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همزمان با دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب سند 2030 وارد ادبیات عامه شد و مردم اطلاع یافتند که دولت در پی اجرای این سند است.

ارجمند ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در تاریخ دوم اسفند 95 فرمودند ما برای تربیت نسل آینده با حریفی به نام نظام سلطه بین المللی مواجه هستیم که برای نسل جوان ملت ها به ویژه ملت ایران برنامه دارد  نوسازی نظام آموزشی به شیوه تقلیدی و رونویسی از دست غربی ها کاری غلط است. 

وی ادامه داد: همچنین معظم له در تاریخ 30 فروردین ماه 93 فرمودند, اگر می خواهیم نگاه ما نسبت به مساله زن نگاه سالم، منطقی و دقیقی باشد شرط اول آن است که ذهنمان را از این حرف هایی که غربی ها در مورد زن می زنند مثل اشتغال، مدیریت، برابری جنسیتی به طور کلی تخلیه کنیم .خیلی از همین کنوانسیون ها، جهانی شدن ها ، ناظر بر همین مساله است و روی این فکر غلظ بشریت را تباه کرده اند.

پشت پرده و اهداف کشورهای سلطه گر از تدوین سند آموزش 2030

ارجمند ابراز داشت: با نگاهی به سلطه گری کشورهای غربی بعد از جنگ جهانی اول جامعه ملل به کشورهای قدرتمند و ضعیف تشکیل شد که کشورهای ضعیف برای زنده ماندن و رونق بازارهای اقتصادی و مسائل فرهنگی حتما تعهدنامه ها و ایدئولوژی کشورهای قدرتمند را بپذیرند و این کار آنها را اغنا نکرد و جنگ جهانی دوم شکل گرفت .

وی افزود: پس از آن جامعه ملل حذف و ملل متحد تشکیل شد که سازمان هایی در دل آن شکل گرفت .

 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هدف این کشورها تسلط بر جهان در جهت اهداف نظام سلطه است از جمله بانک جهانی ، تجارت جهانی ، آژانس بین المللی انژی اتمی، یونیسف، یونسکو  در دل سازمان ملل متحد شکل گرفت و موج دومی تحت عنوان جهانی سازی از سال 1984 شروع و تا سال 2015 جلسات منظمی برگزار کردند.

ارجمند بیان کرد: نتیجه نشست سال 1992 تشکیل کنفرانس محیط زیست بود و در سال 2000 اجلاسیه مجمع عمومی با موضوع توسعه یکپارچگی جهانی از طریق استراتژی های ملی در جهت کمک به اهداف جهانی نظام سلطه را در بر می گیرد و طوری این برنامه را تدوین کرده اند که تا 200 سال آینده این قطعنامه، بندها و اهدافش  در کشورهای عضو اجرا شود.

وی اظهار کرد: در سال 2015 اجلاس مجمع عمومی در اینچئون کره جنوبی برگزار شد که در این مجمع قطعنامه ای به عنوان اهداف توسعه پایدار مبتنی بر ایدئولوژی های سکولار نظام سلطه با 17 هدف اصلی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و نظامی و 169 هدف فرعی تصویب شد که این اهداف سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی را در بر می گیرد.

مفهوم سند آموزشی 2030 یونسکو

ارجمند با اشاره به اینکه یکی از این اهداف 17 گانه این سند هدف آموزشی است که می بایست از سال 2015 تا 2030  به مدت 15 سال در کشورهای عضو اجرا شوند، گفت: تضمین آموزش با کیفیت برابر، فراگیر  و مادام العمر برای همه متناسب با ایدولوژی غربی برای رسیدن به ترویج هدف توسعه پایدار از اهداف این سند است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تضمین فراگیر آن برای هدف توسعه پایدار با عناوین حقوق بشر، تساوی جنسیتی، ترویج فرهنگ صلح و نبود خشونت، شهروند جهانی، احترام به تنوع فرهنگی متناسب با مبانی ایدئولوژی نظام سلطه به ویژه سازمان یونسکو که رئیس آن یک صهیونیستی است.

ارجمند عنوان کرد: نکته ای که در اینجا مطرح است تنها در حطیه آموزش و پرورش نیست بلکه در کلیه مراکز آموزشی مانند، فنی و حرفه ای و کلیه مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا دانشگاه همه آموزش های رسمی و غیررسمی، غیر انتفاعی و آزاد را شامل می شود.

وی افزود: براساس منابع معتبر نماینده دولت جمهوری اسلامی در مجمع اینچئون کره جنوبی در سال 2015 حضور پیدا می کند و در آنجا هیچ مخالفتی با این سند از سوی وی انجام نمی شود و با توجه به اینکه قوانین مجمع اجماعی است و نه رای گیری، الزام قانونی برای کشورها ندارد اما اگر به عرف بین الملل تبدیل شد الزام آور خواهد بود.

سند2030  با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور چه مغایرتی دارد؟

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که این سند  با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور چه مغایرتی دارد؟ نیز گفت: بند 63 این بیانیه صفحه 50 (ترجمه فارسی) گفته است تدوین سیاست ها برای ترویج توسعه پایدار با ادغام در آموزش های رسمی و غیررسمی. بند 57 صفحه 46 (ترجمه فارسی) تضمین، بازبینی کتاب های درسی عاری از هرگونه کلیشه جنسیتی، ترویج تساوی ، عدم تبعیض و حقوق بشر مورد تایید نظام سلطه . بند 8 بیانیه تاکید بر برابری و تساوی جنسیتی و بند 34 بیانیه ترویج آموزش های چند زبانه و دوزبانه . این موارد با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قانون اساسی کشور که مبانی فرهنگی اسلامی است مغایرت دارد.

ارجمند تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران عدالت تربیتی با رعایت حقوق فردی،  جنسیتی، فرهنگی و جغرافیایی و رعایت هویت جنسیتی دوران بلوغ قید شده است و در قانون اساسی زبان رسمی کشور ما فارسی است ضمن اینکه در سایر رسانه های عمومی می توانند با گویش های خاص هر منطقه صحبت کنند.

وی بیان کرد: در متن این بیانیه مفاهیم و اصطلاحات مشترک ولی با مصادیق مختلف از جمله خشونت متناسب با فرهنگ نظام سلطه است و آموزش دفاعی مدارس و محتوای دفاع مقدس که به عنوان یک گنجینه معنوی برای نسل های آینده است و همچنین آموزش آیات جهادی خشونت محسوب می شود.

ارجمند افزود:در سند اموزش 2030 یونسکو که متناسب با فرهنگ غربی تدوین شده دختران و زنان مرز مشخصی ندارند در صورتی که در مبانی تربیتی و اسلامی حد و مرز خاصی برای زنان و دختران وجود دارد.

خلاصه ایرادات فرایندی و شکلی این بیانیه

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در صورت اهتمام نهادهای مجری به ویژه وزارت آموزش و پرورش به این برنامه ها عملا بخش های مهم و اولویت دار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مانند استقرار نظام تعلیم و تربیت رسمی - عمومی بر اساس مبانی نظری و فلسفه تربیت اسلامی و همچنین ارتقای معرفت و بصیرت دینی انقلابی و سیاسی برای رشد و تعالی اخلاقی و معنوی معلمان و دانش آموزان و مشارکت برای ارتقای معنوی خانواده دچار تاخیر زیادتری خواهد شد.

ارجمند گفت: با تصویب و اجرای این سند شاهد از بین رفتن انسجام سیاسی و ایجاد دوگانگی سیاسی در کشور خواهیم بود.

این مسئول افزود: با پذیرفتن نقش یونسکو در زمینه هدایت، هماهنگی، نظارت و گزارش دهی؛ استقلال و حاکمیت کشور  در بخش آموزشی مخدوش خواهد شد.

ارجمند عنوان کرد: یونسکو نظارت بر این سند را با شاخص های دقیقی پیگیری می کند که اگر جمهوری اسلامی نخواهد موارد مشکل دار و معارض با اسلام مثل برابری جنسیتی را رعایت نکند به بهانه عدم پایبندی به تعهدات این سند علیه ایران گزارش می دهد و ارائه گزارش به صورت دوره ای به یونسکو از طرف کشورهای عضو براساس اطلاعات برای نفوذ فشار علیه ایران استفاده می شود.

وی اظهار کرد: از نظر فرایندی طبق اصل 77 قانون اساسی کشور هرگونه عهد نامه ها ، مقاوله نامه ها، قراردادها ، موافقت های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و طبق اصل 125 همین موارد پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با امضای رئیس جمهور یا نماینده ایشان ابلاغ می شود و طبق اصل 153 قانون اساسی هر گونه قرارداد که موجب سلطه بیگانگان برمنابع طبیعی ، اقتصادی، فرهنگی و ارتش شود ممنوع است.

نتیجه گیری:

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد به اهداف سند آموزشی 2030 اشاره کرد و گفت: هدف نظام سلطه در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی رواج اندیشه های سکولار از جمله فردگرایی، اومانیسم، اباحه گری ، لذت گرایی، تجمل گرایی، سبک زندگی غربی با حذف دین از تمام جنبه های زندگی که باعث بی هویتی، نارضایتی، بی اعتمادی اجتماعی در جوامع و نهایتا فروپاشی فرهنگی و اجتماعی جوامع و در پایان حاکمیت نظام سلطه را تثبیت می کند، است.

انتهای پیام/200

 

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.