گروه: باشت خبر: 66331 / تاریخ انتشار : 1395/6/5 ساعت : 10:29
نامه ای خطاب به تاجگردون

باشت فقط با خارج شدن از بن بست جاده‌ای رونق می گیرد

مهمترین راه نجات شهرستان باشت رامیتوان خروج از بن بست جاده ای (بن بست اقتصادی) نامید منظور از بن بست نداشتن ارتباط بادیگرمناطق یا به نوعی با جاده اصلی وترانزیتی که در ۵کیلومتری شهرستان باشت میگذرد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس به نقل از پایگاه خبری باشت نیوز، لطف الله موسوی یکی از شهروندان باشت در نامه ای خطاب به دکتر تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نوشت: سپاس مخصوص خداوند که به انسان توانایی و دانایی بخشید تا به بندگانش شفقت ورزد مهربانی کند و در حل مشکلاتشان یاریشان نمایداز راحت خویش بگذرد و آسایش هم نوعان را مقدم داردبا او معامله کند و در این خلوص انباز نگیرد و خوش باشد که پروردگارسمیع وبصیراست سپاس ایزدمنان را که به من این فرصت را داد تا گوشه ای از مشکلات شهرم را به محضرتان عرض نمایم

 

امیدوارم قبل ازهرچیزدوستان وخوانندگان ازاین مطالب برداشت سیاسی نداشته باشید.

 

جناب دکترغلامرضاتاجگردون، با عرض سلام وتحیات الهی

 

قبل از شروع مطلبم برخود وظیفه میدانم به عنوان یک شهروندباشتی از طرف خودم ومردم شریف وفهیم شهرستان باشت ازخدمات وزحمات وتلاشهای ارزشمند که درطول این دوران نمایندگی برای این مردم وشهرستان کشیده آید و خدمات شایسته ای را هم داشته آید صمیمانه سپاسگزاری و تشکر و قدردانی نمایم.

 

جناب دکترتاجگردون همانطور که مستحضرید باشت یکی از قدیمی ترین شهرها وراههای ارتباطی بین استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌وبه نوعی میشود گفت پل ارتباطی استان بوده وقدمت تاریخی وفرهنگی واجتماعی بالایی دارد.

 

 

شهرستان باشت جزاولین ها بوده وسراغازنمونه های بیشماری ازامورات فرهنگی اجتماعی تاریخی مذهبی وگردگشگری بوده وهست ولی همانطور که اطلاع دارید الان در بن بست واقع شده حتی راههای شهرستانهای استان هم به طرف باشت هم به نوعی کمرنگ شده وارتباطی وجود ندارد وبخواهیم مثالی بزنیم میشود به جاده ارتباطی دهدشت به یاسوج گفت که از مسیر باشت میگذشت الان این مسیر از طریق محور دیگر به یاسوج ختم میشود مهمترین راه نجات شهرستان باشت رامیتوان خروج از بن بست جاده ای ( بن بست اقتصادی ) نامید منظور از بن بست نداشتن ارتباط بادیگرمناطق یا به نوعی با جاده اصلی وترانزیتی که در ۵کیلومتری شهرستان باشت میگذرد.

 

نداشتن ارتباط باجاده های اصلی باعث میشود حمل ونقل وارتباط های اجتماعی و فرهنگی تبادل های اقتصادی وتجاری ودیگر مسایلی که میتواند یک شهررا بالنده وپویاکنددرعمل به بن بست میرسد به خاطرداشته باشیم که توسعه وپیشرفت اقتصادی باتوجه به افزایش امکانات وظرفیتها بوجود می ایدوقتی امکان پایدارتوسعه ایجادمیشود که شهردرشرایط خوب اقتصادی فرهنگی و اجتماعی قرارگیرد همه اینها درگرو افزایش دسترسی داخلی وخارجی شهر است وتو سعه جاده ای دررشداقتصادی یک منطقه موثروحائزاهمیت است.

 

راه وجاده ازبزرگترین عامل در امرتوسعه یافتگی میباشد وتا زمانی باشت ازاین وضعیت فعلی خارج نشود امکان توسعه وجذب سرمایه گذاردراین شهرستان وجودندارد.

 

لذا پیشنهاد میگردد باتوجه به فاصله ۴کیلومتری جاده ترانزیتی واصلی به شهرستان باشت واین که این ۴کیلومتر دوبانده وخود شهر باشت هم دارای کمربندی بزرگ وعریض وچند بانده میباشد پس از دوراهی باشت تا فلکه خروجی باشت به سمت ابدهگاه به نظر میآید مشکلی باشد تنها ازفلکه خروجی به سمت ابدهگاه درمسیر موردستان به سمت روستای گروس وسرابیز بین این دو روستا جنب دکل تلویزیونی صداسیما اگر ازنزدیک مشاهده کرده باشید با حفر یک تونل خیلی کوچک وشاید هم به نوعی نیاز به حفر تونل نباشد وبا خاکبرداری چندماهه به جاده اصلی متصل میشوید که خیلی مسافت را هم نسبت به جاده قبلی کمتر میکند واین مسیر را میتوان مسیررفت یا برگشت محور اصلی انتخاب نمود.

 

واین جاده با توجه به نزدیکی به پارک ساحلی میتواند از زیباییهای خاصی هم برخوردار گردد.

 

از آنجایی هم که میدانیم این نوع طرحها وپیشنهادات نیاز به کار کارشناسی وطرح مطالعاتی دارد لذا انتظار میرود با تلاشهایی شما و بررسی دقیق ومشاهده آن از نزدیک واعمال نظرات کارشناسان خبره در صورت امکان پیشنهاد آن را به مراجع ذیربط داده تا این شهرستان حداقل برای نسل آینده از این وضعیت اسفناکی که دارد خارج گردد.

 

با آرزوی موفقیت وسلامتی برای شما وخدمتگزاران صدیق به نظام جمهوری اسلامی ایران

 

انتهای پیام/ک

فاضل کامران
تبلیغات تلگران زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.