گروه: اخبار استان خبر: 192804 / تاریخ انتشار : 1400/7/27 ساعت : 07:04

اجرای جاده پاتاوه - دهدشت شاهکار مهندسی در دل زاگرس + تصاویر

طرح ملی جاده پاتاوه - دهدشت با توجه به وضعیت طبیعی منطقه جزو خاص‌ترین طرح های راهسازی در کشور است که از سوی مهندسان خوشفکر ایرانی در دل رشته کوههای سخت گذر و کوهستانی زاگرس در مراحل پایانی اجرا است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس طرح ملی جاده پاتاوه- دهدشت با توجه به وضعیت طبیعی منطقه جزو خاص‌ترین طرح های راهسازی در کشور محسوب می شود که از سوی مهندسان خوشفکر و توانمند ایرانی در دل رشته کوه های سر به سخت گذر و کوهستانی زاگرس در مراحل پایانی اجرا است.


زاگرس رشته کوهی عظیم که از غرب تا جنوب غرب ایران گسترده شده است برای عبور از زاگرس میانی همواره یکی از چالش‌های بزرگ تاریخی در این منطقه بوده است .



شرایط دشوار منطقه، وجود گسل های متعدد، دره ها و تنگه های ژرف ،زمین سخت و ناهموار، شرایط ناپایدار جوی، بارش های سیل آسا، رانش  زمین و دامنه بالای اختلاف ارتفاع در متر به متر زمین پروژه های مختلفی را با شکست روبه رو کرده بود.

پروژه بزرگ جاده پاتاوه- دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان  است که ارتباط استان‌های جنوب غرب کشور از جمله خوزستان به استان های مرکزی ایران برقرار می سازد، این محور نقطه ثقل و میانبر بین استانهای جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.





قرارگاه سازندی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همیشه در زمین راه سازی گره گشایی بزرگ ترین و مهمترین پروژهها در سخت گذر ترین مناطق کشور بوده است اجرای طویل ترین و سخت ترین قطعه این پروژه را در دست دارد.


طول قطعه پایانی محور پاتاوه به دهدشت  ۸۳ کیلومتر است که این مسیر شامل اجرای هفت کیلومتر تونل ، ۱۱ عدد پل خاص و ۱۶۹ آبرو است.

اجرای چنین پروژه هایی از سوی مهندسان خوشفکر کشورمان علاوه بر کاهش مصرف سوخت، کم کردن تصادفات و صرفه جویی در زمان را برای هم وطنان به ارمغان می آورد و به محرومیت‌زدایی، توسعه اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و سرعت بخشیدن به تولید و بالا رفتن بازدهی صنایع کشور کمک شایانی می کند.

همچنین با اجرا و تکمیل این پروژه ۶ شهرستان، یک هزار و ۵۰۰ روستا از بن بست محرومیت بیرون آمده و کشاورزی و دامداری منطقه نیز رونق خوبی گرفته است.

گکلنگ احداث محور پاتاوهدهدشت در سال ۱۳۷۳ به زمین زده شد.

تصاویر زیر آخرین وضعیت این پروژه عظیم قابل مشاهده است؛

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.