گروه: اخبار استان خبر: 164977 / تاریخ انتشار : 1399/7/30 ساعت : 14:11

واکنش بهرامی به کلنگ زنی تقاطع غیر هم سطح در مهریان

فعال اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمدی در واکنش به کلنگ زنی تقاطع غیر هم سطح دره مهریان در صفحه مجازی خود نوشت :اجرای کارشناسی شده و دقیق این طرح در توسعه استان نقش اساسی دارد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس محمد بهرامی گفت:  سطح دره مهریان به سمت اقلید با حضور مدیران ملی، استانی و نماینده مردم بویراحمد بودیم.

طی بررسی های که به جهت اهمیت مساله توسط اینجانب صورت گرفت، به دو نکته بسیار مهم و اساسی رسیدم که ان شاالله توجه به آنها یقینا در فرایند کار، موثر واقع شده و راهگشا باشد.

لذا خدمت مسئولانی که دستی بر آتش دارند و کاری از دست آنها بر می آید این نکات را یادآور می شوم :۱_ با توجه به اینکه جاده خوزستان به یاسوج و آزاد راه اصفهان به شیراز که حوالی منطقه دژکرد، جاده یاسوج به اقلید را قطع می کند، در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، به طور حتم این مسیر به زودی از اهمیت حیاتی برخوردار شده و به نوعی نقش بسیار اساسی به عنوان یکی از کریدورهای مهم کشور را می تواند عهده دار شود.

بخش زیادی از بار ترافیکی جنوب، جنوب غربی به شمال، مرکز، شمال شرقی و شمال غربی کشور و بالعکس، به دلیل اتصال جاده خوزستان به جاده فعلی یاسوج _ اصفهان است که باید به اجبار از طریق اتصال جاده اصفهان به سی سخت از طریق دره مهریان به محل مذکور (کلنگ زنی شده)، یعنی تقاطع غیرهمسطح منتقل شود.

پس نیاز مبرمی وجود دارد که محل کلنگ زنی شده، جهت پیش بینی این اتصال، دقیق و با وسواس بیشتری مورد مطالعه قرار گیرد تا در آینده نزدیک به بن بست جدی برخورد نشود.

۲_ این حلقه ارتباطی از محل کلنگ زنی شده تا اتصال آزاد راه شیراز _اصفهان در منطقه دژکرد، یعنی جاده ی فعلی، این جاده ای خارج از استاندارد و با پیچ و خم و شیب های غیرمتعارف ولی با مسافتی کوتاه و حجم عملیاتی کم، حتماً باید یا از طریق اعتبارات دولتی یا از طریق بخش خصوصی مورد مطالعه، بازسازی و تعریض مناسب، مطابق با استانداردهای تعریف شده قرار گیرد.

از طرفی جای بسی تاسف است که وزیر محترم راه، در مراسم کلنگ زنی و در حضور مسئولین، اظهار داشتند که این طرح یعنی ادامه آن به سمت دژکرد، توجیه اقتصادی ندارد!

نگرانی در این اظهار نظر زمانی دو چندان می‌شود که جناب وزیر، در این زمینه هیچ گونه اطلاعات، اشراف و تسلطی نداشته و احتمالا حتی اطلاعات لازم اولیه را نیز از مدیران مربوطه دریافت ننموده که ضریب تردد یا بار ترافیکی جاده های فعلی که از طریق مسیر اصفهان، شیراز، بابامبدان و همین مسیر صورت می‌گیرد و یا اینکه با بازگشایی جاده مورد اشاره که همه در این مسیر متمرکز می‌شوند، چه بار ترافیکی عظیم و سنگینی در این منطقه ایجاد خواهد کرد و در بار ترافیکی و ترانزیتی کشور و همچنین پایین آوردن هزینه های مختلف چقدر تأثیرگذار است.

از این رو از مسئولین محترم امر و دیگر دلسوزان تصمیم گیر انتظار می رود در راستای منافع مردم, در این خصوص دقت نظر کافی و توجه لازم را داشته باشند تا در آینده هزینه های دوباره کاری، اتلاف وقت و از دست دادن فرصت‌ها را نداشته باشیم چنانچه همه مستحضرید، استان ما فرسنگ ها از توسعه ای که شایسته و بایسته است عقب افتاده و دیگر تاب اشتباهات و سهل انگاری هایی از این دست را ندارد چه بسا اجرای کارشناسی شده و دقیق این طرح، در توسعه استان نقش بسیار اساسی خواهد داشت.

محمد بهرامی

۲۹ مهرماه ۱۳۹۹

انتهای پیام/

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.