گروه: اخبار استان خبر: 158744 / تاریخ انتشار : 1399/3/12 ساعت : 09:30

تردد مدیران فرودگاه یاسوج در راهروهای دادگاه سانحه هوایی یاسوج/نقش مکالمات غیر علمی و بیهوده در سقوط آسمان

نقش فرودگاه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سقوط هواپیمای آسمان در گزارش کمیسیون اصل 90 مشخص تا مدیران این فرودگاه به دادگاه رسیدگی کننده به پرونده این سقوط فرا خوانده شوند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در روز های پایانی و  تلخ سال 1396 مردم و برخی از مسئولان، خلبان و دنای کاکل سفید را مقصر مرگ انسان های بی گناهی دانستند که آسمان را برای پروازشان انتخاب کرده بودند انتخابی که آسمانی شدنشان را رقم زد.

 

کهگیلویه و بویراحمد غرق در ماتمی شد به بلندای دنا تا در 3 روز عزای عمومی  مقام معظم رهبری ، رئیس جمهور ، مسئولان استانی و کشور با پیام های تسلیتشان در کنار مردم استان اندوهگین ازاین واقعه تلخ باشند ،اندوهی که ایران را سراسر ماتم کرد.

 

گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درخصوص سانحه سقوط هواپیمای ای تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران-یاسوج نشان می دهد مرگ 66 هموطن ما و آوار شدن آسمان بر روی دنای بی گناه  بدون تخلف امکان پذیر نبوده است .

 

فرودگاه مرکز کهگیلویه و بویراحمد در این گزارش نیز از جایگاه ویژه ای برخورداربوده  و آنگونه که به نظر می رسد چند  مدیر از این استان  این روزها در مسیر دادگاه رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای آسمان در تردد هستند.

 

در پرواز بی بازگشت آسمان عواملی باعث این سقوط شدند که در گزارش کمیسیون اصل 90 سهم هرکدام مشخص شد و سهم استان نیز در تطویل باند فرودگاه و عدم صدور مجوز پرواز ، مکالمات غیرعلمی با خلبان ، عدم گزارش هواشناسی دقیق به خلبان ،خرابی دستگاه DME  مشخص شد.

 

مدیران فرودگاه یاسوج که بعد از سقوط هواپیمای آسمان در رشته کوه های زاگرس از رسانه ها فراری و زبانشان بند آمده است ، با وجود تلاش های فراوان همچنان نمی خواهند پاسخگوی عملکردشان در خصوص مسائل مطرح شده در گزارش کمیسیون اصل 90 باشند .

 

مکالمات غیرعلمی با خلبان  یکی از عوامل عنوان شده در این سقوط است که در کنار تطویل باند فرودگاه یاسوج و عدم صدور مجوز پرواز نقش تاثیر گذاری در بخش استانی این سقوط داشته است ، اما متاسفانه مدیر فرودگاه یاسوج و معاون وی در این خصوص پاسخگوی اذهان عمومی  نبوده تا بحرانی به بحران های فرودگاهی اضافه شود.

 

با توجه به گزارش ها و اخبار منتشر شده اخیر با وجود تماس های متعدد این رسانه  با مدیران فرودگاهی استان، هنوز امکان دسترسی به ابهامات عنوان شده مهیا نشده است و به احتمال فراوان ضعف در عملکرد دلیل فرار از رسانه است و به نظر می رسد  باید منتظر ماند و دید که در جلسات بعدی دادگاه روند بررسی این پرونده چگونه ادامه پیدا می‌کند و آیا زوایای پنهان دیگری از این پرواز نافرجام روشن می شود؟

 
انتهای پیام/
تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 9 نظر
مریم
1399/3/12 - 10:53
نتاسفانه ضعف مدیران در این قضیه آشکار است
rateup 0
 ratedown 0
حسینی
1399/3/12 - 11:00
هر چه می کشیم از ضعف مدیران ....است
rateup 0
 ratedown 0
غلامی زاده
1399/3/12 - 11:00
چه افراد ارزشمندی و نخبه ای در این هواپیما به خاطر غفلت و ندانم کاری برخی ها جان خود را از دست دادند
rateup 0
 ratedown 0
ثریا
1399/3/12 - 11:01
امیدوارم با افرادی که در این قضیه قصور کرده اند به شدت بخورد شود تا دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم
rateup 0
 ratedown 0
الهه
1399/3/12 - 11:02
در پرواز بی بازگشت آسمان عواملی باعث این سقوط شدند که در گزارش کمیسیون اصل 90 سهم هرکدام مشخص شد و سهم استان نیز در تطویل باند فرودگاه و عدم صدور مجوز پرواز ، مکالمات غیرعلمی با خلبان ، عدم گزارش هواشناسی دقیق به خلبان ،خرابی دستگاه DME مشخص شد. بیشتر از همه این جمله مکالمات غیر علمی با خلبان آدم اتیش می زنه
rateup 0
 ratedown 0
صابری
1399/3/12 - 11:03
چرا وقت هوا مساعد نیست باید جان شهروندان رو به خطر انداخت چرا به خاطر وضع بد هوا اجاز بلند شدن به هواپیما دادند
rateup 0
 ratedown 0
یاسر
1399/3/12 - 11:04
یکی از مهمترین عوامل در چنین حوادثی عدم جلو گیری از پرواز هواپیما به دلیل شرایط جوی است که متاسفانه در این حادثه هم اتفاق افتاد
rateup 0
 ratedown 0
مسعود ب
1399/3/12 - 11:06
بله همین طور که می فرمایید اما نباید از این قضیه هم گذاشت که باید با مدیران خاطی برخورد شود
rateup 0
 ratedown 0
زهرا
1399/3/12 - 11:06
خانواده ا« عزیزان خواستار برخورد شدید با عوامل بروز این حادثه هستند
rateup 0
 ratedown 0
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.