گروه: اخبار استان خبر: 143607 / تاریخ انتشار : 1398/11/27 ساعت : 11:16
یادداشت؛

دم خروس را باور کنیم یا قسم اباالفضل را /ستادهای لاکچری بزرگترین جفا بر مردم است

منشاء و منبع بسیاری از هزینه هایی که برخی از کاندیداها برای تبلیغات خود در انتخابات استفاده می کنند مشخص نیست و گاها لیدرهای آن ها با حمایت های اسپانسر گونه خود شبهه هایی در این مسیر ایجاد می کنند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با آغاز فصل تبلیغات انتخاباتی تحرکات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و راه اندازی ستادهای تبلیغاتی این کاندیداها بسیاری از متفکران بر این عقیده اند که ستادهای لاکچری بزرگترین جفا بر مردم است.

 
این روزها با راه اندازی هزینه بر ستادهای تبلیغاتی این سوال به ذهن عموم خطور می کند که این همه هزینه از کجا آمده و چرا در این زمینه ها مصرف می شود؟
با توجه اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد از شرایط مناسبی در زمینه های اقتصادی برخوردار نیست همین هزینه های گزاف می تواند زمینه ساز اشتغال بسیاری از جوانان باشد. حال باید از کاندیداهایی که هزینه های میلیاردی برای تبلیغات انتخاباتی صرف می کنند پرسید که چرا به جای اصراف در هزینه ها و دادن شعار اشتغال جوانان همین هزینه های میلیاردی را برای اشتغال آن ها و برطرف کردن موانع و مشکلات اقتصادی صرف نمی کنید؟
 
 
موضوع  دیگر اینکه منشاء و منبع بسیاری از هزینه هایی که برخی از کاندیداها برای تبلیغات خود در انتخابات استفاده می کنند مشخص نیست و گاها لیدرهای آن ها با حمایت های اسپانسر گونه خود شبهه هایی در این مسیر ایجاد می کنند.
 
 
حال هزینه این اسپانسرها که برای یک نامزد انتخاباتی صرف میکنند بعدا باید به آن ها پس داده شود. اینجاست که شبهه مطرح شده قوت بیشتری گرفته و سوالات بسیاری را بوجود می آورد.
 
 
یکی از این سوالات این است که آیا این گونه هزینه کردها از دید شورای نگهبان منع قانونی دارد یا نه؟
 
 
اگر منع قانونی برای این مسائل وجود دارد برخوردها با این گونه تخلفات چگونه خواهد بود و بازرسی ها چگونه صورت میگیرد.
 
 
گفتنی است که طبق قانون شفافیت مالی که در تاریخ 15 بهمن 98 به تصویب رسید، هیچ شخصی یا نامزدی نمی تواند اقدام به دریافت یا پرداخت کمک مالی نفدی و یا غیر نقدی جهت منابع مالی فعالیت های انتخاباتی و هزینه کرد آن ها نماید مگر به صورتی که در این قانون مقرر شده است.
 
 
طبق ماده۴ قانون شفاف سازی مالی تبلیغات دریافت و پرداخت کمک مالی نقدی یا غیرنقدی برای تأمین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی باید شفاف بوده و هویت پرداخت کننده و دریافت‌کننده آن به شرح ذیل معلوم باشد:
 
 
۱ـ پرداخت‌کننده: شخص حقیقی: نام و نام خانوادگی، کدملی
احزاب و گروههای سیاسی: عنوان حزب، شماره پروانه، نام و نام خانوادگی دبیر حزب
۲ـ دریافت کننده: نام و نام خانوادگی، تاریخ دریافت
 
 
حال بسیاری از مردم و حتی نامزدهای انتخاباتی نگران روز رای گیری بوده چرا که در این روز تخلف های مالی و خرید نقدی رای افراد کم بضاعت تجربه ای است که در برخی از انتخابات ها در دوره های گذشته صورت گرفته و تخلف انتخاباتی محسوب می شود.
 
 
این روزها آزمون انتخابات برای شورای نگهبان اهمیت بسیاری دارد و باید منتظر ماند و دید که آیا شورای نگهبان از این آزمون مثل سایر آزمون ها و انتخابات سربلند بیرون می آید.
 
انتهای پیام/
 
 
تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.