گروه: اخبار استان خبر: 142773 / تاریخ انتشار : 1398/11/7 ساعت : 19:42

بدقولی شرکت خودروسازی سایپا در تحویل دادن خودروی شهروندان دهدشتی/وقتی کمبود قطعات بهانه خودروسازان می شود+سند

یکی از خریداران دهدشتی شرکت سایپا در گفت و گو خبرنگار صبح زاگرس گفت: متاسفانه از مهرماه سال گذشته تا کنون با وجود پرداخت تمامی هزینه اتومبیل اما تنها چیزی که اکنون در دست دارم همین یک برگ کاغذ است و هیچ چیزی دست ما را نمی گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گروه خودروسازی سایپا مدتی است که با بدعهدی‌های خود مشکلات زیادی را برای مشتریان به وجود آورده است؛ زیرا در شرایط فعلی اقتصادی، برخی از مردم توانستند سرمایه خود را به کالا تبدیل کنند و برخی دیگر نیز پول‌های پس‌انداز شده خود را به خرید خودرو اختصاص دادند، اما سرمایه برخی از مشتریان همچنان در دستان خودروسازان داخلی مانند سایپا و ایران خودرو باقی مانده و تکلیف آنها نیز نامشخص است.

هر روز هم که می‌گذرد هزینه تولید برای خودروسازان بیشتر می‌شود و با فروش ویژه‌های جدید این خودروسازان، حجم تعهدات آنها مکررا در حال تغییر است.

این شرایط برای همه مردم در شهرهای مختلف وجود دارد و شهرستان کهگیلویه نیز از این ماجرا جدا نیست.

یکی از خریداران دهدشتی شرکت سایپا در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: متاسفانه از مهرماه سال گذشته تا کنون با وجود پرداخت تمامی هزینه اتومبیل اما تنها چیزی که اکنون در دست دارم همین یک برگ کاغذ است و هیچ چیزی دست ما را نمی گیرد.

---

وی افزود: افراد زیادی در شهرستان کهگیلویه  هستند که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و جواب قانع کننده ای نیز از سوی مسئولین امر دریافت نمی کنند.

 

یکی از نمایندگی‌های سایپا در خصوص عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده سایپا عنوان کرد: به دلیل کمبود قطعه برخی از خودروهای تولید شده ناقص مانده‌اند و چنین موضوعی باعث شد تا آن دسته از مشتریانی که برای خرید خودرو از محصولات سایپا مراحل ثبت نام را انجام داده بودند، با بدعهدی مواجه شده و به همین دلیل از مشتریان می‌خواهیم برای تحویل خودرو عجله نکنند.

 

 وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار صبح زاگرس در مورد اینکه چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان مشتریان است گفت: شرکت سایپا برای مشتریانی که هزینه خودروی خود را واریز کردند و آن را دریافت نکردند در پایان و پس از تحویل، سود دیرکرد می دهد.

 

این در حالی است که مشتریان اکثرا به خاطر نیازمندی به وسیله نقلیه اقدام به خرید آن کردند و سود دیرکرد برای بسیاری از آن ها چندان اهمیت نداشته و مهمترین مطالبه آن ها تحویل گرفتن خودروهایشان است.

 

نکته مهم دیگر این که اگر شرکت های خودروساز توان تولید و تکمیل خودروهایشان را ندارند و بعضا تحریم ها را بهانه کم کاری خود قرار میدهند، چرا اقدام به فروش محصولاتی می کنند که نمی دانند می توانند آن ها را تحویل دهند یا نه؟

 

انتهای پیام/

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.