گروه: اخبار استان خبر: 139952 / تاریخ انتشار : 1398/8/29 ساعت : 15:23
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با صبح زاگرس:

وظیفه تقنین و نظارت نمایندگان به تغییر یک معاونت در یک روستا تقلیل پیدا کرده است/اشکال اصلاح طلبان حضور بدون قید و شرط در انتخابات است/زارعی چه اندازه در امورات مجلس مشارکت دارد؟

ارجمند گفت: تقریبا در کل ایران با تداخل در عملکرد قوا مواجه هستیم، هر چند اصل تفکیک قوا وجود دارد اما نماینده مجلس، معاون و فرماندار و افراد مورد نظر خود را به کار می گیرد، از طرفی وظیفه تقنین و نظارت به تغییر یک معاونت در یک روستا تقلیل پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس؛ فعال سیاسی و اصلاح طلب با حضور در غرفه صبح زاگرس پیرامون موضوعات مختلف و مسائل سیاسی استان مطالبی را مطرح کرد.

 

ارجمند گفت: در سال 1377 دانشجو بودم، معمولا برای خواندن نشریاتی که همسو با ما نیست بی علاقه نیستم زیرا در برخی اوقات مطالب خوبی در آنها منتشر می شود و آنها را  مطالعه می کنم.

 

وی بیان کرد:  یکی از پرچالش ترین دوران خود را اصلاح طلبان و اصولگراها تجربه می کنند،  تشت و تقابل آراء در هر دو اردوگاه مشهود بوده و قابل انکار نیست به همن خاطر تحلیل انتخابات این دوره تحلیل متقن و مبرهن نیست، در شرایط حاضر در طیف اصولگرایان آقای روشنفکر حضور داشته، آقای هدایت خواه تلویحا اعلام حضور کردند، آقای زارع صراحتا اعلام نکردند که قصد حضور از جبهه اصولگرایی دارند و در طیف اصلاح طلبان بر روی گزینه ها خاصی اجماعی نیست و اسامی مشخص نشده است، اصلاحطلبان مشکلی دارند که اصولگرایان ندارند و آن هم فیلتر شورای نگهبان است، باید دید بعد از این فیلتر چه تحلیلی می توان داشت.

 

ارجمند گفت: من در این جریان ناشناخته هستم ممکن است به 2 الی 4 گزینه  در یک جریان علاقه داشته باشم، و برای گزینه ای که مد نظر خودم بوده اعلام نظر کرده یا  بروشور بچسبانم، آقای موسوی یک فرد شناخته شده دارای سابقه مشخص است بنابراین او هم حق دارد که به سمت یک گزینه مشخص تمایل داشته باشد، اما اینکه در یک تشکیلاتی فردی به تنهایی تصمیم گیرنده باشد چنین چیزی وجود نداشته و خود آقای موسوی چنین نظری ندارد.

 

این فعال سیاسی افزود: در تشکیلات اصولگرایی شورای هماهنگی اصولگرایان وجود دارد و در طیف اصلاحطلبان شورای هماهنگی اصلاحطلبان وجود دارد، جمعی که قرار است یک گزینه را معرفی کند شورای هماهنگی اصلاحطلبان است که ریاست آن را آقای موسوی بر عهده دارد، در حال حاضر چنین جلسه ای اتفاق نیفتاده است، زیرا در مرحله استانی است در مراحل بعد گزینه ها در جلسه شورای استانها مطرح می شود و در شورای استانها بعد از احراز صلاحیت ها  افراد معرفی شده مورد بررسی قرار میگیرد، بنابراین بر روی یک گزینه  تصمیمی صورت نگرفته است.

 

ارجمند با اشاره به عملکرد نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا گفت: آقای زارع فردی با شخصیت، پاک دست، مودب است اما در مواضع سیاسی خود هرگز بیان نکرده اصلاح طلب است از طرفی حداقل  این موضوع را نشنیده ام، زارعی نمایده مردم دو شهرستان است که با رای حدکثری مردم وارد مجلس شد و اینکه او موفق بوده است یا خیر؟ باید موفقیت را در چه موضوعی مورد بررسی یا ملاحظه کرد.

 

وی افزود: وظیفه یک نماینده  تقنین و نظارت است باید بررسی کرد یک نماینده در طول هشت سال در تقنین چه اندازه نقش داشته است، می توان با مراجعه به سایت مجلس متوجه شد چه اندازه در طرح ها و برنامه ها مشارکت داشته و همچنین نقش او در نظارت به چه اندازه بوده است.

 

ارجمند بیان کرد: در شهرستان ما نه تنها آقای زارع بلکه تقریبا در کل ایران با تداخل در عملکرد قوا مواجه هستیم، هر چند اصل تفکیک قوا وجود دارد اما نماینده مجلس، معاون و فرماندار و افراد مورد نظر خود را به کار می گیرد، از طرفی وظیفه تقنین و نظارت به تغییر یک معاونت در یک روستا تقلیل پیدا کرده است، می توان با مراجعه به آمار کمی از سایت مجلس میزان مشارکت نمایندگان در طرح ها و برنامه ها توسط رسانه ها بررسی و بیان شود.

 

وی گفت: بسیاری از ما مردم از قانون اساسی اطلاعی نداریم، این موضوع سبب می شود از حقوق اولیه خودمان اطلاع نداشته باشیم، ناآگاهی سبب عدم شناخت نسبت به حقوق خود، وظایف مسوولان و نماینده ها، یا حتی اطلاعی از وظایف ریاست جمهوری می شود، از طرفی زیست بوم فرهنگی ما یک زیست بوم عشایری مجهز به امکانات مدرن است، با افکار عشایری ساکن آپارتمان بوده و سوار بر ماشین مرسدس هستیم اما در کنار بیمارستان با بوق های ممتد سبب اذیت وآزار بیماران می شویم، یعنی به ابزار فکری لازم مجهز نشده و از حقوق اولیه خودمان اطلاعی نداشته و از سویی دیگر به خاطر عدم آگاهی سطح انتظارات را تقلیل داده ایم، به عنوان مثال اگر بنده از نماینده می خواهم  در آموزش و پرورش به بنده مسوولیت دهد،  اما از نماینده دو طرح زیربنایی برای استان و شهرستان پیگیر نیستم تا سبب اشتغال زایی، افزایش شاخص اقتصادی، افزایش ارزش افزوده، افزایش سطح درآمد به وجود آید، بنابراین سطح انتظارات مردم از نمایندگان در نتیجه عدم آگاهی پایین آمده است.

 

ار جمند در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد استانداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: پاسخ به این سوال مستلزم این است که مرزها شکسته شود، یکی از اشتباهات و اشکالات ما اصلاح طلبان  پذیرفتن حضور بی قید و شرط در انتخابات است، لزومی ندارد اگر یک نامزدی برای ریاست جمهوری با تفکر اصلاحطلبی حضور نداشته، برای ناکام کردن طیف مقابل از کسی دیگر حمایت شود بنابراین مشکلات پایین دست ناشی از این انتخاب ها است به عنوان مثال آقای روحانی بسیار فاصله دارد که بخواهد سوالات مردم و اصلاح طلبان را  پاسخ دهد، آقای روحانی بسیار فاصله دارد که اعتماد مردم و اصلاح طلبان را پاسخ دهد یعنی یا نتوانسته کار کند یا اجازه نداده اند کار کنند، در این صورت  باید گفت اگر نتوانسته فعالیتی داشته باشد همه ما در گناه او شریک هستیم و اگر اجازه ندادند کار کند او گناه کار اول و آخر است و با پشتوانه رای 24 میلیونی می توانست فریاد بزند اجازه کار نمی دهند.

 

وی افزود: در مورد استاندارها نمی شود اظهار نظر کرد، استاندار فعلی در  شرایطی این منصب را تحویل گرفت که انتصاب ها و انتخابات انجام شده بود، بنابراین نمی شود عملکرد او را بدون اغماض بررسی کرد و عملکرد او را در مواردی می توان به خاطر این مشکل  نادیده گرفت، و بدون شک می توانست موفق تر عمل کند. به عنوان مثال دو طرح پارک نفت و طرح پالایشگاه سقاوه که بر طبق نظر کارشناسان که بیان کردند، از پالایشگاه سقاوه برنامه های مستدل، مستند و علمی دفاع انجام نشده است، اما طرح دیگر مستند و علمی از آن دفاع شد اما کسی پارک نفت را پیگیری نکرد بنابراین بررسی این دو مورد می تواند خیلی از کلید واژه ها را به هم وصل کند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: مشکلی که مدیران اصلاحطلب نسبت به مدیران اصولگرا دارند این است که مدیران اصولگرابا موانع طبیعی سر و کار دارند اما فعالیت سیاسی مدیران اصلاح طلب بر معادلات عقلی چربیده است و این معادلات  منافع عمومی را در بر می گیرد، بنابراین ارزیابی آنها ادای حق نیست و انتقاد بر آنها وارد است خصوصا با شرایط فعلی کشور که صادارت نفت هزینه استحصال آن را جبران نمی کند، از طرفی نمیتوان قضاوت کرد چون از اول فروردین 98 تا پایان آبان از 22 هزار میلیارد تومان هزینه دستمزد کارمندان هر ماه 10 میلیارد تومان آن به صورت استقراض از بانک مرکزی است در این شرایط ارزیابی کردن راحت نیست اما به عنوان یک شهروند به شخصه راضی نیستم.

انتهای پیام/

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.