گروه: اخبار استان خبر: 118992 / تاریخ انتشار : 1398/2/25 ساعت : 13:19
در نشست شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد:

پاسکاری زمین های اهدایی به فرهنگیان توسط شهرداری و راه و شهرسازی/لزوم توجه بیشتر به مدارس استثنایی استان+تصاویر و فیلم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: به لحاظ اعتباری در بحث فضاهای آموزشی امکانات آنها کمتر است و در آموزش و پروش موضوع آموزش و پروش استثنایی را در اولویت قرار دهیم و تعداد ۵ مدرسه استثنایی باید مورد بررسی و مشکلات آنها برطرف شود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس پیش از ظهر امروز نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در استانداری برگزار شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مرور جلسات قبل شورای آموزش و پرورش برای برنامه ریزی سال ۹۹_۹۸ را ارائه خواهیم داد، تامین مسکن فرهنگیان از پروژهای حمایتی در تاریخ سال ۹۳ که با نظر خواهی راه و شهرسازی وبنیاد مسکن به دو مصوبه رسیدیم که فرهنگیان از تسهیلات ۴۰ میلیونی با سود ۴ درصد بهره مند گردند و نامه نگاری آن انجام شده و اطلاع رسانی آن باید آنجا شده تا بتوان از ظرفیت های انجام شده استفاده ببرند و دومین مصوبه که جنبه عملیاتی داشته و در بحث تسهیلات گفتند که برای آنها مقدور است که همکاران فرهنگی به اداره کل راه و شهرسازی  در شهر باید مراجعه کرده و با سود ۹ درصد، ۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.



فرماندار بویراحمد بیان کرد: در خصوص مصوبه اول مربوط به بازآفرینی شهری خدمت آقای شهردار ارجاع داده شده، و آنها می توانند زمین ها را در اختیار راه و شهرسازی قرار داده تا بتوانند تسهیلات ۴۰ میلیونی در اختیار آنها قرار دهند که دو مورد شامل روبه روی بیمارستان شهید بهشتی و قرنی برای ساخت وساز مسکن فرهنگیان زمین واگذاری شده است.

 

شهردار یاسوج بیان کرد: زمین ها از طرف شهرداری باید به راه و شهرسازی اختصاص یافته و آنها برای واگذاری جهت دریافت وام ۴۰ میلیونی اقدام کنند.



زارع پور: فرهنگیان که در حال پیگیری برای اساس پروانه هستند پنجاه درصد هزینه آن بخشید شود.


مقدم: هرگونه تخفیفی توسط نهاد های بازرسی و نظارتی ممنوع است و باید نوشته شود پنجاه درصد پروانه ساخت دریافت شود که بعد از وارد شدن به صحن شورای شهر در رابطه با آن تصمیم گرفته خواهد شد.



زارع پور؛ مصوبه سوم ، تاریخ شروع و پایان امتحانات نهایی که تاریخ شروع ۳۱ اردیبهشت ابلاغ شده است.

 

دو دستور کار برای شورای آموزش و پروش استان مبنی بر بررسی مشکلات و چالش های آموزش و پرورش استثنایی استان و بررسی ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی در سال ۹۸ و ۹۹ مطرح است.


زارع پور بیان کرد: در خصوص آموزش و پروش استثنایی دانش آموزان کم توان ذهنی، آسیب دیده بینایی، جسمی و حرکتی و اختلالات هویتی که توسط آموزش و پروش به آنها خدمت ارائه می شود؛ ۹۶۷ دانش آموز در این هفت طیف وجود دارد و در آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزانی که در این هفت گروه قرار می گیرند به مدارس استثنایی و کسانی که سالم هستند به مدارس عادی ثبت نام می شوند و کلیه دانش آموزان در بدو ورد به مدرسه باید در این سنجش قرار گرفته که سال های گذشته ۱۵ هزار نفر در طرح شرکت کردند و علاوه بر آن آموزش به دانش اموزان تلفیقی و فراگیر در کلاس های عادی توسط مربی یادگیری آنها را بر عهده می گیرد.


وی افزود: تعداد مدارس استثنایی ۸۸ مدرسه، تعداد دانش آموزان ۹۶۸ و تعداد دانش آموزان تلفیقی و کل کارکان در آموزش و پروش استثنایی ۱۶ نفر و خدماتی ۱۶ نفر هستند.

 

زارع پور ادامه داد: از جمله مشکلات آموزش و پروش استثنایی موضوع مکان بوده که باید تیپ خاص خود را داشته باشد و ۸ فضای آموزشی در یاسوج و در یک فضا در دیشموک که حالت استیجاری دارد، در گچساران ۴ مدرسه که دو مدرسه آن تخریبی است و در دهدشت و و سایر مدارس نیاز به تامین فضا دارند.


وی افزود: کمبود فضای ورزشی برای کارکنان، سه فضای مناسب در سه شهرستان استان، کمبود تجهیزات آموزشی مانند گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، نبود وسیله نقلیه مناسب و کمبود نیروی تخصصی مانند مادر یار، شنوایی سنج و گفتار درمان از دیگر مشکلات مدارس استان است.



مدیرکل نوسازی مدارس نیز گفت: در خصوص کودکان استثنایی کمبود فضای آموزشی مشهود است و تقریبا دو هفته پیش با یک خیر رایزنی صورت گرفت و در کلنگ زنی داشت و از او خواستیم در یاسوج نیز کلنگ زنی داشته باشد.


کرمی بیان کرد: در خصوص عدم مناسب سازی فضای آموزشی تجهیزات مورد نیاز را به آموزش و پروش کل استان ارائه دهند تا نیاز های آنها به شکل تدریجی برآورده شود ، اعتبارات آموزش و پرورش کم بوده بنابراین لازم است برنامه و بودجه تلاشی برای تامین بودجه ها به کار گیرند.



معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این نشست گفت: هرگاه مشکلات قشر استثنایی مطرح می شود مکدر خواهیم شد، از آموزش و پرورش انتظار می رود جلسات جداگانه خارج از شورای آموزش و پروش در استانداری داشته باشد.


نظری بیان کرد:  به لحاظ اعتباری در بحث فضاهای آموزشی امکانات آنها کمتر است و در آموزش و پروش موضوع آموزش و پروش استثنایی را در اولویت قرار دهیم و تعداد ۵ مدرسه استثنایی باید مورد بررسی و مشکلات آنها برطرف شود.


مدیر کل آموزش و پرورش اظهار کرد: پایین ترین نرخ دانش آموز نسبت به معلم را در رابطه با نیروی انسانی داریم، در استان به ازای هر دانش آموز یک معلم وجود دارد از یک جهت مناسب بود و از جهتی دیگر هزینه هایی دارد، در استان بحث توپوگرافی، مشکلات عبور و مرور و صعب العبور بودن از جمله مشکلات ماست.

 

فرماندار بویراحمد در خصوص تجمیع مدارس گفت؛ با توجه به جمعیت روستاها، و مسافت ها در برخی از روستاها امکان تجمیع وجود ندارد و مناسب استان نیست.
 
 
 
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز گفت:  باید تعداد روستا ها به تفکیک آمار نام برده شود تا در این خصوص تصمیم گیری شود و از طرفی با توجه به امکاناتی که برای ساخت مدارس هزینه شده است باید از آنها استفاده کرد و از طرفی تبعات این موضوع نظیر نارضایتی معلمان را باید هم در نظر گرفت.
 
 
 
نظری گفت: باید روستاهایی که مشکلاتی ایجاد نمیکند با مطالعه در این جلسات تجمیع آنها همفکری شود.
 
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

انتهای پیام/

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.