گروه: اخبار استان خبر: 113596 / تاریخ انتشار : 1397/9/26 ساعت : 11:21
محور خاموشی؛

مطالبه به حق شهروندان، خطاب به فرمانداران چرام و باشت/ آیا میرشکار و سردار از عهده محور باشت-چرام بر می آیند؟!

محور باشت-چرام که حدود سه سال قبل پروژه تعمیر و بازسازی آن شروع شده است هنوز هم گرفتار مشکلات همیشگی خود است، اما متاسفانه قریب به دوسال است که این طرح نیمه کاره تمام شده است و مشکلات عدیده ای برای مسافرین، روستائیان و فرهنگیانی که هر هفته مسیر ارتباطی باشت چرام را طی می کنند به وجود آورده است .

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در حوزه حمل و نقل و ترابری یکی از محور‌های اساسی و شاخص‌های مهم در توسعه هر منطقه محسوب می‌شود، اهمیت راه‌ها تا بدان حد است که سطح فرهنگی هر منطقه و میزان توسعه ى آن را می‌توان با توجه به دوری یا نزدیکی آن به جاده‌ها تعیین کرد. 

 

غیرایمن بودن جاده و نداشتن کمترین زیرساخت باعث شده عبور از مسیر باشت-چرام برای مردم به ویژه در فصل بارندگی به کابوس تبدیل شود.

 

جاده ارتباطی باشت ـ. چرام که چهار شهرستان استان شامل چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی را به محور ترانزیتی گچساران ـ. بابامیدان و شیراز متصل می‌کند ، در حالی است که این روز‌ها حال و روز خوشی ندارد و هر گاه شاهد حوادث تلخ و ناگواری در این جاده هستیم.

اگر در یک روزبارانی از محور باشت به چرام سفر کنید،مسیری با مسافت کمی را انتخاب کرده اید اما هنوز که هنوز است دچار مشکلات عدیده ای است. 

 

 پس از عبور از روستای لار به قسمتی از جاده می رسید که شباهت زیادی به جاده های کوهستانی دارد و کم کم درد سر های این مسیر گریبان گیر رانندگان خواهد بود. 

 

ساعت ها در این مسیر کم تردد که چند سالی هست به خاطر بازسازی خراب شده است، گرفتار کندی سرعت خودروی خود بعلت گل ولای می شوید و حتی مشکلات جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت .

 

این محور که در حدود سه سال قبل پروژه تعمیر و بازسازی آن شروع شده است هنوز هم گرفتار مشکلات همیشگی خود است.اما متاسفانه قریب به دوسال است که این طرح نیمه کاره تمام شده است و مشکلات عدیده ای برای مسافرین، روستائیان و فرهنگیانی که هر هفته مسیر ارتباطی باشت چرام را طی می کنند به وجود آورده است .

محور باشت به چرام بیش از ۶۳ کیلومتر طول دارد و حدود دوسال است که ۷ کیلومتر از این جاده در دست تعمیر وبازسازی است، پیچ‌های خطرناک و نقاط حادثه خیز در این محور ارتباطی در سالیان گذشته موجب بروز تصادفات متعدد و کشته و مجروح شدن عده زیادی از هموطنانمان شده است.

 

مردم این منطقه می‌گویند:این جاده به دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی و عدم پیگیری مسئولین شهرستانی واستانی به حال خود رهاشده وهمچنان یکی ازمشکلات اصلی مردم استان به ویژه مردم حوزه گرمسیر است چرا که تعداد زیادی روستا در حاشیه این جاده وجود دارد و با توجه به نقش روستائیان در پویایی اقتصاد کشاورزی به ویژه تولید محصولات کشاورزی، محصولات دامی می‌طلبد آن‌ها هموار از جاده مطلوبی برای ایاب و ذهاب و انتقال تولیدات خود به سایر مناطق بهره‌مند باشند همچنین تعداد زیادی مناطق گردشگر پذیر و امام زاده‌های واجب التعظیم در روستا‌های حاشیه این جاده قرار دارند که این خود رسیدگی و توجه به این محور را دو چندان می‌کند.

 

حال همه می دانیم که  ظرفیت اعتباراتی که برای این پروژه درنظر گرفته بودیم پر شده است، از طرفی این پروژه زیر نظر راه و شهرسازی بوده است و اکنون به راهداری واگذار شده است چرا که در این حوزه اعتبارات بهتری می توان جذب کرد؛اما در عمل واقعیت ترمیم این جاده چه می شود؟!

 

از طرفی مجوز های راه های ارتباطی گرفته میشود اما در حقیقت کار و فعالیت خاصی صورت نمی گیرد و یا به پیمانکار دیگری واگذار میشود.

حال غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان‌های باشت و گچساران و عدل هاشمی پور نماینده شهرستان‌های چهارگانه می توانند با پیگیری این محور موصلاتی مهم با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی و دستوری جدی به مدیران حوزه انتخابیه خود،چنین مشکلی را حل کنند و شهروندان محترم این دو شهرستان منتظر خواهند ماند که آیا این دو مسئول از پس این محور برخواهند آمد یا  خیر؟.

 

فرمانداران دو شهرستان باشت و چرام نیز پیگیری خود را جدی تر کرده و مدیران مربوطه را موظف به حل این محور مهم و با اهمیت کنند و با رایزنی با اداره کل،روند این پروژه را جلو ببرند.

 

انتهای پیام/

 

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.