گروه: اخبار استان خبر: 113287 / تاریخ انتشار : 1397/9/16 ساعت : 14:39

انتقال ترافیک از نقطه ای به نقطه دیگر؛ رهاورد افتتاح نیمه کاره کمربندی بلکو در پایتخت طبیعت+تصاویر

پس از افتتاح مقداری از کمربندی بلکو که به پل سوم بشار و نهایتا به اکبرآباد و فلکه آریوبرزن منتهی می شود، شاهد انتقال بار ترافیکی به این منطقه هستیم که موجب نارضایتی شهروندان شده است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد که جمعیت این شهر نیز از 10هزار نفر در دهه 50 به 110 هزار نفر در ابتدای دهه 90 رسیده و با توجه به آب و هوای مساعد و مهاجرپذیر بودن، این میزان در سال 97 بالغ بر 150 هزار نفر شده که با شیب تندی در حال افزایش است.

 

شهر یاسوج طی پنج دهه اخیر رشدی 50 برابری داشته است به طوری که در سال 1344 تنها یک خیابان اصلی داشته و اینک وسعتی بالغ بر 18 کیلومتر دارد، و به تبع خودروها و وسایل نقلیه که رشد قارچ گونه ای در یاسوج دارند نیز بیشتر شده، به گونه ای که در بسیار از خیابان ها در هنگام ظهر و عصر جای سوزن انداختن نیست!

 

عدم توسعه زیرساختهای شهری متناسب با رشد شهر یاسوج و نبود سند چشم انداز توسعه شهر و نداشتن برنامه مدون در کنار مهاجرپذیری بی رویه و ضعف فرهنگ شهرنشینی، هر روز معضلاتی برای این شهر به وجود می آورد و ترافیک، یکی از این معضلات است که زندگی شهرنشینی را به کام شهروندان تلخ کرده است و روز به روز بر انبوه آن افزوده می شود.

 

 

پس از افتتاح کمربندی بلکو که به پل سوم بشار و نهایتا به اکبرآباد و فلکه آریوبرزن منتهی می شود، شاهد انتقال بار ترافیکی به این منطقه هستیم که موجب نارضایتی شهروندان شده است.

 

 

گفتنی است این کمربندی قرار بود از روستای علی آباد و خلف آباد عبور کند و تا پلس راه یاسوج-شیراز اددامه یابد ولی به دلایل مختلف تنها پل سوم بشار که در این کمربندی واقع شده است افتتاح شد که این پل هنوز دارای کمبودها و نواقصاتی است که باید برطرف ود.

 

در منطقه اکبرآباد و فلکه آریوبرزن که به جاده نغاره خانه(بشار صنعت) منتهی می شود به دلیل انتقال بار ترافیکی حاصل از تردد اتومبیل هایی که از پل سوم بشار عبور میکنند و همچنین تعمیرگاه هایی که در دوطرف این خیابان وجود دارد، کندی تردد را شاهد هستیم.

 

 

از طرفی خاموش بودن چراغ راهنمایی فلکه آریوبرزن نیز به بی نظمی حاصل از بار ترافیکی بالا در این نقطه افزوده است.

 

 

وجود تعمیرگاه هایی در دو طرف ورودی جاده نغاره خانه و پارک نامنظم خودروها نیز به خودی خود موجب ترافیک شدید شده است، و عدم بلوار کشی و جداساری خیابان نیز بر این بی نظمی و ترافیک افزوده است.

 

 

عابرین پیاده و کودکانی و دانش آموزانی که در این مسیر تردد می کنند، باخطراتی مواجه هاستند چرا پیاده روهای این خیابان را تعمیرگاه ها اشغال کرده اند و نمیتوان از آن استفاده کرد و به ناچار خیابان را برای عبور و مرور انتخاب می کنند که هر لحظه ممکن است با خودرویی که قصد گریختن از ترافیک را دارد برخورد کرد و حادثه ای دلخراش را به ایجاد کند.

 

 

آیا هدف از احداث پل سوم بشار بین بردن ترافیک بوده یا انتقال ترافیک از مکانی به مکان دیگر؟ چرا هنوز هیچ کاری در خصوص فاز دوم این پروژه که از در امتداد پل سوم بشار قرار دارد و به سمت سرابتاوه می رود صورت نگرفته است؟

 

با این حال نسخه های مسئولین شهری و استانی هنوز نتوانسته این عارضه زودرس در این نقطه از شهر یاسوج را درمان کند.

 

انتهای پیام/د

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.